• 21. april 2017

EU’s plan for at inkludere LULUCF i klimamålene er uambitiøs

Landbrugsjorden bør ophobe kulstof – det er ikke tilstrækkeligt at mindske tabet

Landbrugsjorden bør ophobe kulstof – det er ikke tilstrækkeligt at mindske tabet

  • 14. december 2016

Klima- og miljøfordrevne - og Europas ansvar

Antallet af mennesker på flugt er i dag på sit højeste siden anden verdenskrig og omtrent halvdelen af verdens fordrevne er miljøflygtninge. De seneste års flygtningekrise lægger op til, at Europa må finde nye løsninger.

Antallet af mennesker på flugt er i dag på sit højeste siden anden verdenskrig og omtrent halvdelen af verdens fordrevne er miljøflygtninge. De seneste års flygtningekrise lægger op til, at Europa må finde nye løsninger.
  • 1. januar 2010

Transport og miljø i EU

En hjemmeside om transport og miljø i EU

En hjemmeside om transport og miljø i EU
  • 27. januar 2016

Historien om de internationale klimaforhandlinger (2016)

Verdens lande besluttede allerede i 1992, at menneskets påvirkning af klimaet ikke måtte udgøre en fare for vores samfund og for miljøet. Men siden er der kun sket meget lidt på trods af løbende internationale forhandlinger, og nu ser det ud som om, klimaændringerne er ved at nå et kritisk punkt.

Verdens lande besluttede allerede i 1992, at menneskets påvirkning af klimaet ikke måtte udgøre en fare for vores samfund og for miljøet. Men siden er der kun sket meget lidt på trods af løbende internationale forhandlinger, og nu ser det ud som om, klimaændringerne er ved at nå et kritisk punkt.
Tilmelding til EU